Jak rozmawiać z pacjentem, który nie chce się leczyć?

Mgr farm. Olga Sierpniowska
Mgr farm. Olga Sierpniowska
17 wrz 2025

Komunikacja z pacjentem: dialog motywujący

Jak rozmawiać z pacjentem, który nie widzi sensu leczenia przewlekłego – bez pouczania i presji? W nowym odcinku „Po prostu O Farmacji” pokazujemy, jak dzięki dialogowi motywującemu wspierać pacjentów z nadciśnieniem w przestrzeganiu zaleceń terapeutycznych, nawet gdy pojawiają się obawy, złe doświadczenia czy brak zaufania do leków.

Dowiesz się m.in.:

  • kiedy i jak stosować dialog motywujący,
  • jak reagować na obawy i wątpliwości pacjenta,
  • jak nadawać sens leczeniu, gdy brak objawów,
  • jak zwiększać adherencję bez nacisku.

Dobre leczenie zaczyna się od rozmowy – ten materiał daje Ci praktyczne narzędzia do pracy z pacjentem.

DIGI/004/08-2025